top of page

Dijital Dünyada ÇocuÄŸuma Nasıl EÅŸlik Ederim?

ED Site (4).png

6 Mayıs 2021

21.00 - 23.00

Çevrimiçi

Zoom

​

₺ 100 (KDV dahildir)

Atölye Ä°çeriÄŸi

​

Öncelikle dijital dünyayı tanımlayıp ardından teknoloji ile iliÅŸkimizi sorguladıktan sonra, atölyemizin ana sorusuna geleceÄŸiz; Dijital VatandaÅŸlık Nedir? Dijital yerliler kimlerdir?

 

Bu soru üzerine konuÅŸurken bir yandan da çocuklarla "Çocuklarlar Dijital vatandaÅŸlık konularının nasıl konuÅŸursunuz, farkındalıklarını nasıl arttırırız?" sorularına cevap arayacağız.

Bu konularda derinleÅŸmek için kaynaklara bakacağız ve sohbetimizi açacak kısa videolar izleyeceÄŸiz. 

 

Hepimizin son yıllarda en sık tekrarladığı cümle: ÇOCUKLAR SÜREKLÄ° EKRAN KARÅžISINDA!

Covid-19 süreciyle birlikte bu belki de bir zorunluluk haline geldi…

Evet, çocuklar sürekli ekran karşısındalar, peki ama ne yapıyorlar orada?

Oyun mu oynuyor, oyun mu yapıyor? Video mu izliyor yoksa video mu çekiyor? Ekranın karşısında geçirdiÄŸimiz zamandan daha önemlisi onunla ne yaptığımız. Dijital dünyada tükettiÄŸimiz kadar üretiyor muyuz?

 

Çocukları dijital dünyada tüketici olmaktan, türetici ve üretici olmaya teÅŸvik etmek için bizler onları nasıl destekleyebiliriz? Üretmek isterlerse nasıl araçlar var ve neler üretebilirler? Ä°ÅŸte tam burada çocuklara teknoloji ile üretime yönlendirebileceÄŸiniz, beraber eÄŸlenebileceÄŸiniz bir kaç araç ile tanışacağız. Oyunları, uygulamaları deneyecek ve bu araçların çocukların hangi becerilerine hizmet ettiÄŸini konuÅŸacağız.

 

Ebeveynler olarak bizleri çocukların dijital dünyada yaÅŸadıkları deneyimleri ‘denetleyen’ olmaktan ‘eÅŸlik eden’ olmaya taşıyacak atölye çalışması Cansu Yalçıner kolaylaÅŸtırıcılığında gerçekleÅŸecek.

 

Eğitmen Hakkında

Cansu Yalçıner

BiliÅŸim Teknolojileri ÖÄŸretmeni

​

Cansu, grafik tasarım eÄŸitimi aldıktan sonra Ä°skele47’de çocuklara sanat ve teknoloji alanında atölyeler düzenlemeyle baÅŸladı. 2014’den bu yana çeÅŸitli sosyal sorumluluk projeleri ve ticari projeler içerisinde eÄŸitmen, proje yöneticisi ve içerik tasarımı alanlarında yer aldı. BBOM ÖÄŸretmen Köyü'nden aldığı ilhamla çocuk katılımcı karar alma ve öÄŸretmenlerin teknoloji bariyerleri konularını odağına aldı. Åžimdilerde kurucu ortağı oldu Zemberek EÄŸitim danışmanlığı ÅŸirketinde içerik tasarımı, proje yöneticiliÄŸi ve eÄŸitimcilik yapmakta. Aynı zamanda Fide okullarında BiliÅŸim Teknolojileri ÖÄŸretmeni olarak çalışmakta. ÖÄŸrenmenin bitmeyen bir yolculuk olduÄŸuna inanıyor ve öÄŸrenme yolculuÄŸuna devam ediyor.

bottom of page